Na początku wspomnę, że pokazywanie ma się nijak do sprzedawania. Sprzedawać rękodzieło warto wtedy, gdy czujesz się specjalistą w danej dziedzinie i wiesz, że możesz zaoferować kupującemu wysoką jakość.

Po co więc pokazywać?

Przede wszystkim warto zbierać opinię o swoich pracach. Daje to  możliwość wglądu w Twoje rękodzieło i jakość prac przez ciebie wykonywanych. W pewnym sensie to dla Ciebie test. Wiadomo, w pierwszej kolejności swoje prace pokazujesz rodzinie, bliskim znajomym, następne dalszym, potem coraz dalej i dalej.

Rodzina zachwyca się Twoimi przedmiotami. Mama wniebowzięta, mąż, córka i reszta rodziny chcą mieć twoje przedmioty dla siebie. W myślach czujesz się prawdziwym rękodzielnikiem, który dobrze opanował warsztat. Czy to już czas aby zacząć sprzedaż swoich produktów? Niekoniecznie.

Bardzo ważne są oceny ludzi niezwiązanych bezpośrednio z Tobą. Najlepiej specjalistów, osób z dużym doświadczeniem w Twojej technice tworzenia. Rodzina często nie jest obiektywna z wiadomych powodów. Warto więc pokazywać się szerzej, najlepiej wśród „branży” rękodzielniczej. Dobrze jest stworzyć sobie bloga, fanpage, konto na instagramie. Te strony/aplikacje służą nie tylko do sprzedawania, ale przede wszystkim do pokazywania swoich przedmiotów i zbierania opinii.

Nie wstydź się.

Nikt nie zaczynał z pozycji mistrza i specjalisty. Każdy musiał wyrobić w sobie określone umiejętności tworzenia. To że popełniasz błędy, albo czegoś jeszcze nie umiesz to nie powód do wstydu. To duży plus, możesz się udoskonalać. W dzisiejszych czasach, mamy ogromne możliwości do pokazywania swoich umiejętności i większe powodu do wstydu niż chęć rozwoju. Ale jeśli nie jesteś pewny/pewna swoich umiejętności, nie nazywaj się mistrzem. A jeśli nim jesteś to wiedz, że jeszcze sporo możesz się nauczyć.

Nie bój się oceny, ale uważaj na hejterów.

Internet, jak rodzina,  też nie jest obiektywny. Wszechobecni hejterzy mogą starać się zepsuć Ci humor niejednokrotnie. Niektóre „rekodzielniczki” wyczuwające w Tobie konkurencje też mogą próbować odciągnąć Twoją uwagę od zamierzonych celów. Ale spokojnie, można oddzielić krytykę konstruktywną od głupich uwag, docinek. Śmiało korzystaj  z doświadczenia starszych kolegów/koleżanek, aby wznieść się na wyżyny tworzenia (zabrzmiało górnolotnie, ale taka prawda).

Musisz się pokazywać, musisz pokazywać swoje rękodzieło. Każdy produkt wchodzacy na jakikolwiek rynek przechodzi fazę testów. Testem Twoich produktów są opinie innych.

Jeśli moje wpisy Ci się podobają to skomentuj albo udostepnij  #żebrak

A tu mój pierwszy (póki co jedyny) filmik : 

Reklamy