DaWanda bezpośrednio  odpowiada  na  Wasze  pytania. Nazwijmy  to wywiadem.

1. Dlaczego dopuszczają do takiej ilości chinszczyzny na swojej stronie?
I bez „nie mamy możliwości wszystkiego sprawdzić” bo jest to oszukiwanie klientów- jeśli mają gdzieś czy sprzedają rękodzieło, to niech będą zwykłym sklepem internetowym.
 
Każdy sklep jest weryfikowany przed aktywacją. Niestety czasami zdarza się, że po przejściu weryfikacji butiki zmieniają swoją ofertę i w sklepach pojawiają się produkty, których byśmy nie zaakceptowali. Kiedy znajdujemy taki sklep, zawsze prosimy o usunięcie produktów, których być nie powinno. Przy aktualnej liczbie produktów na platformie (ponad 300 000) zdarza nam się przeoczyć niektóre sklepy, dlatego będziemy bardzo wdzięczni za zgłaszanie takich przypadków. Pod każdym produktem znajduje się przycisk „Zgłoś nadużycie na DaWandzie”. Oszukiwaniem klientów byłoby stwierdzenie, że każdego dnia jesteśmy w stanie sprawdzać wszystkie projekty i weryfikować ofertę całej platformy na nowo (ponad 300 000 produktów)
2 .Kiedy zmienią sortowanie w polskiej wersji, tak żeby nowości zaraz po dodaniu nowego produktu pojawiały się na 1 stronie, a nie na 13?
Póki co sortowanie, to mechanizm, który uwzględnia takie czynniki jak: różnorodność, nowości, współczynnik konwersji, sprzedaż —> naszym celem jest żeby produkty projektantów się sprzedawały. Konkurujemy na rynku z dużymi i mocnymi brandami, a chcemy żeby małe projekty skutecznie konkurowały z dużymi.
3. Dlaczego mają niejasne zasady promowania sklepów i produktów? I czy zamierzają to zmienić? chcą jasnego tła, po czym promują rzeczy na ciemnym, nie stosują się do własnych zaleceń. 
Zdjęcia produktów na jasnym i jednolitym tle są jednym z wymogów, jaki stawiają przed nami dziennikarze 🙂 Zależy nam, by chociaż jedno ze zdjęć w galerii produktu miało jasne, jednolite tłom.in. dlatego, byśmy mogli dzielić się nim również z dziennikarzami.
Poza tym, tak jak wspomnieliśmy w odpowiedzi na poprzednie pytanie, tych czynników jest kilka, więc zdarza się, że jeśli zdjęcie jest dobrej jakości,a jest np. aranżacyjne,  produkt spełnia pozostałe czynniki, promujemy go z chęcią. Samo tło na zdjęciach to nie jedyny czynnik decydujący 🙂
4.  Dlaczego przestali wspierać naszych artystów, a wspierają duże firmy, które tego wsparcia nie potrzebują. To było na początku znakomite miejsce z pięknymi unikatowymi projektami. Zrobiło się allegro. Ponadto dużo rzeczy wątpliwej jakości.
Cały czas wspieramy artystów, którzy z pasją tworzą unikalne rzeczy. Oto przykłady:
Jesteśmy w stałym kontakcie z dziennikarzami, którzy bardzo często sami wybierają produkty, które chcą pokazać w publikacjach i stawiają na małe, autorskie pracownie. Zawsze prosimy redakcje, by w podpisie produktu znalazła się również nazwa projektanta.
5. Dlaczego promowane są ciągle te same marki/sklepy? A raczej ile trzeba zapłacić, żeby DaWanda Cię tak promowała? 
Promujemy różne sklepy, ciągle szukając nowości. Kanałów promocji jest wiele (strona główna DaWandy, newsletter, Pinterest, Facebook, blog, Instagram, reklamy w serwisach online, prasa) i jeśli stawialibyśmy tylko na wąską grupę, szybko nie mielibyśmy co pokazywać 🙂
Jeśli pokazujemy jakieś butiki częściej, to tylko dlatego, że są w stanie sprostać potrzebom potencjalnych klientów i zrealizować wszystkie zamówienia, które do nich wpłyną podczas akcji promocyjnej. Są też często projektanci, którzy regularnie dodają do swojej oferty nowe kolekcje osadzone w aktualnych trendach, spójne z tematami promowanymi np. w newsletterze (np. kolor roku, boho)
6. Dlaczego ze strony rękodziełem nagle ogłosili się butikiem i wcale tego rękodzieła nie sprzedają. Kolejne „allegro” się z nich zrobiło?
Polskie rękodzieło się sprzedaje, również za granicą, co nas bardzo cieszy 🙂 Doskonałym przykładem są np. takie butiki jak: Woodlans, Ladybuq Art, Czary z Drewna, Arpelc. Co więcej, zależy nam, by każdy projektant, który stawia swoje pierwsze kroki na DaWandzie dostał wskazówki jak może rozwijać swoją markę i dotrzeć do klientów zagranicznych. Na portalu sprzedawcy regularnie pojawiają się artykuły z naszymi poradami: http://portal-sprzedawcy.dawanda.com/
Dziękuję  zespołowi DaWanda  z  miłe  przyjęcie.
Reklamy